balaton. spinning. mámor.


Észveszejtő programon vettem részt szombaton.

A siófoki kikötőből délelőtt 10 órakor indult útjára egy hatalmas katamarán, nyitott fedélzetén 65 széthajtásra váró spinnerrel; őrült, izzadni vágyó fanatikusokkal és dübörgő zenével, amelynek szívritmust hevesebbre szabályzó ütemeit egyszerre tapostak meg az energikus lábak.
Ez volt a „Tekerj katamaránon” spinning rendezvény Paksi Attila és barátai szervezésében, ahol a szemfüles spinning rajongók 4 órát tekerhettek a Balaton vízén, Siófokról csordogálva Balatonfüredig majd vissza. Igen, résen kellett lenni, mivel a regisztráció elindulását követően néhány óra alatt lefoglalták az összes helyet a szerencsések. A hoppon maradtaknak sem kellett sokáig törölgetni könnyeiket, mivel egy gyors szervezésnek köszönhetően egy második járat is indult.


Jómagam az első menet résztvevője voltam. Korán keltem, hasítottam az autópályán, s remegő végtagokkal igyekeztem helyet foglalni, kényelembe helyezni magam. Most kísérőim is voltak. Barátnőm velem tartott a Balaton szépséges táját csodálni, és hűs árnyékban megpihenni. Nővérem és családja pedig a mólóról integetett a Katamarán után, széles mosollyal búcsúztatták a boldog, zajos tömeget, köztük engem.
Mindig viselek pulzusmérőt. Az ilyen esetekben nem kontroll, inkább csak tájékozódás miatt. Még hozzá sem értem a spinnerhez, de a pulzusom már az egekben. Ez csak további bizonyítéka volt izgatottságomnak és örömömnek, hogy itt lehettem, tekerhettem, átélhettem ezt a nem mindennapi élményt.
A különleges utazás indulását egy hatalmas hajókürt jelezte.


Az első órát számomra eddig ismeretlen két oktató, Burcsa Mónika és Muzsi Zsolt tartotta, a kaposvári XL Fittlesz Spinnig terem képviseletében. Mindig nagyon izgulok az első élményektől, de percről perce egyre nyugodtabbá váltam, hiszen profi és jó hangulatú bevezetése volt a kínzásnak.
Őket Molnár Andrea és Bánlaki Róbert követte. Az ő órájuk közben érkeztünk meg a balatonfüredi kikötőbe, ahol hosszú percekig el is időztünk, és megmutattuk a bámészkodó közönségnek mitől döglik a légy (Én). Közben az eső próbálta csillapítani a kedélyeket, de a hangulat ekkora már annyira felfokozott volt, hogy semmilyen természeti csapás sem tudta volna megakadályozni a pedálok zúzását.
Majd a nem titkolt kedvenc párosom volt soron, Dolnay Brigitta és Paksi Attila. A déli tüzelő napfürdőben lúdbőrözve követtem őket, s éltem át a katarzist. A 193-as rekord magas pulzus, a sós izzadtságcseppek által kimart égő szemek, béna cipő miatt érzett nyilalló talpfájdalom, bőrömet égető forró napsugarak és kiürült glikogénraktárak miatt fellépett hipoglikémia talán nem egy tipikusan kellemes élethelyzet, azonban mindez egy csoportosan elkövetett spinningelés közben a Balaton közepén eléggé csúcs érzés.
Az izom-zabálás Fruzsa Róbert és Zala Miklós közös órájával folytatódott, megérkezve közben a siófoki állomásra, ahol energia-löketként szolgált a parton várakozók kíváncsi bámészkodása, azt az érzést erősítve, hogy különlegesek vagyunk. A fiúk a végét egy brutális zúzdával zárták, megkoronázva ezzel a tökéletes spinning érzést.


Az önkívületemet tovább fokozta a lazító nyújtások közben felcsendülő Lana del Rey - Video games imádott dallamai.
Minden túlzás nélkül állíthatom, hogy a „Tekerj katamaránon” minden idők legtutibb spinning rendezvénye, egy igazi unikum.

Köszönet és örök hála érte!

A rendezvény támogatói: Magyar Cukor Zrt., Opel Magyarország Kft., Balatoni Hajózási Zrt., Utacom.com, Szentkirályi Ásványvíz Kft.

Nincsenek megjegyzések: