víkend


Legvadabb rémálmaimon túli, szörnyűséges heteken vagyok túl. Őrölt tempó napról napra, 12-15 hosszú, idegtépő órák a munkahelyen. Testemtől egyre inkább elmaradva kullogtam, és próbáltam egyik napot zúzni a másik után.
Majd az áhított szusszanás, laza péntek, melyet egy kellemes hétvége követett. Én. Bringa. Barátok. Család.

Gerlóczy Kávéház


Rajongásom egyértelmű. Francia hangulat, polgári enteriőr, hangulatos belvárosi terasz. Számomra egy tökéletes nap itt kezdődik, egy finom kávé és gőzölgő vajas croissant elfogyasztásával egy hatalmas fa árnyékában. Általában nem kedvelem hosszú, ragacsos, édes kávéverziókat, de a hőségre való tekintettel a jegeskávé mellett döntöttem. Hatalmas, dús tejszínhab torony alatt kávéban hűsölő vaníliamagoktól sűrűn pöttyös édes fagylalt bizonyítja számomra ismét a kimagasló színvonalat, amelyet már megszoktam visszatérő vendégként.

Szabadság híd


A híd, mely megdobogtatja szívem. Csodás kilátás Budapestre hajnalban, napsütésben, éjjel. Bármikor kelek át rajta, soha nem feledem az elém táruló várost imádni.

Kopaszi gát


Évek óta egyre felkapottabb park, amely nem csoda, hiszen páratlan friss, zöld gyeppel, gyönyörű virágokkal és bisztrókkal várja a betonlakókat egy kellemes limonádé délutánra. Számomra elsődleges célpont, mikor szemem zöldre vágyik, testem pedig a természetben heveredni. Egy gesztenyefa árnyékából lesheted az emberek közt szocializált krúzoló kacsákat, de nem kevésbé élvezetes az izmos kajakos fiúkat a kajak edzéseket bámulni.

Fruska Bisztró


Édes élet. Cuki. Szörp. Lampion. Piknik. Romantika. Mese. Gyermeki báj. Guruló málna fröccs. Szóda. Duna kavics. …ez a fruskák vattacukor délutánja.

Kertem


A bringás szíveket vonzza a bohém városligeti kert. Betekerve, majd láncra verve hagyva bicód, jól esik az izzadt testnek egy hűs kronenbourg a színes lampionok alatt, a csábító grillezett balkán burger illatfelhőben. Kedvenc nyáresti időtöltésem. Különösen a brutál cukker unokaöcsém frissítő vízi támadásával...


Vasárnapi randi a málnával, banánnal és csokival


40 fokban tökéletes programválasztás tortát sütni aprócska forró konyhában. A sütőből áradó forróságon csak a szívemben érzett melegség tesz túl, melyet az elkészült torta látványa kelt bennem. A választást a csakapuffin bloggerével, Judittal való levelezésem ihlette, illetve a málna iránti vágyakozásom. Az örök kedvenc még mindig a málnás cheesecake brownie, de azért ez a kistesó is ízletes nyalánkságnak bizonyult: a két brownie réteg közt elterülő banán és málnahab tömény kalandja.

Banános - málnás csokitorta


Brownie alap I.:
200 g étcsoki200 g vaj
250 g cukor
3 tojás
110g liszt

Brownie alap II.:
50 g étcsoki
50 g vaj
60 g cukor
1 tojás
35 g liszt


2 banán
2 dl tejszín
50 g porcukor
20-30 dkg málna


Előmelegítjük a sütőt 180 fokra.
A csokit megolvasztjuk.
A puha vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojásokat, és végül a lisztet, jól kikeverjük. Jöhet hozzá a csoki is, amellyel simára keverjük, s egy 23 cm átmérőjű kerek tortaformába öntjük és sütjük kb. 30 percig. Hagyjuk hűlni.
Elkészítjük a másik lapot is egy másik tortaformában, de ezt csak úgy 15-20 percig sütjük, majd hűlni hagyjuk.
A málnahabhoz a tejszínt kemény habbá verjük, a málnát leturmixoljuk és a porcukorral együtt a tejszínhez keverjük. Én használtam habfixálót is.
Ha a süti teljesen kihűlt, banánszeleteket helyezünk az alsó, vastag lapra. Jó sűrűn, hogy beterítse az egész lapot. Én egy tálban összetörtem, s elkentem a felületen. Aztán elegyengetjük rajta a málnahabot és rátesszük a vékonyabb lapot. Nekem a vékony lapot nem sikerült szépen elhelyezni, eltört. Talán jobban kellett volna ügyelnem a hab eloszlatására, kissé púpos lehetett.
Vonjuk be e a tetejét csokival. Étcsokit olvasztunk kicsi lábasban kicsi lángon, pár csepp olajat keverünk hozzá és ezzel bekenjük a felsőlapot és gyorsan hűtőbe tesszük, hogy rádermedjen.
Magam részéről az étcsokiból soha sem elég, de a cukorral óvatosan, simán lefelezem, s még így is ízlelőbimbó-bizsergetően édes lett.
A törött lap ellenére pompázatos íz és látvány, tökéletlenségével egy újabb büszkeségem, egy idilli hétvége zárásaként.

Nincsenek megjegyzések: