kettlebell

kettlebell
Bő egy éve járok gyúrni, s mára úgy érzem, magabiztosan mozgok a súlyok, tárcsák és rudak közt. A szerelem első pillanattól lángol, megmagyarázhatatlan vonzalmat érzek a fémek emelgetése, tolása, húzása iránt, ennél talán betegebb a mámor, amit az edzés után tenyerem bőrének fémes illata, durva tapintása okoz.
A helyes mozdulatok kivitelezése és hatékony fejlődés érdekében gyakran veszem igénybe Bálint, az „edzőm” segítségét. Azt kértem tőle, hogy olyan edzéseket állítson össze, amelyeken első sorban saját testemet használhatom, illetve szabad súlyokat. Tonnák alatt kívánom összeszarni magam, s nem félek a hatalmasra duzzadt izmoktól sem. A saját testes edzések annyira még nem mennek, de minden csak akarat és kitartó edzések kérdése. Egyelőre mellőzöm az ilyen erőlködést, ugyanis mindig sérülés a vége.

Kacérkodom egy ideje a crossfit és egyéb extrém fitness irányzatok gondolatával, amihez egyelőre nem érzek kellő felkészültséget, de sokat álmodozom róla. Azonban mára láttam elérkezettnek az időt, hogy kipróbáljak ismét valami újat, amivel közelebb kerülhetek céljaimhoz. A választott módszer: Kettlebell. Az eszköz egy öntöttvas golyó kis füllel, a módszer az RKC, amely a Russian Kettlebell Challenge rövidítése.
Már a szovjet hadseregnél az erőfejlesztés egyik leghatékonyabb eszközének tartották és a katonai fizikai felkészítés része volt. Az orosz hadseregben és belügyi alakulatokban, újabban már az amerikai elit fegyveres testületben is alkalmazzák, tegnaptól Én is…

kettlebell
Ebben az esetben nem kutakodtam, hanem egy barátom ajánlására látogattam meg Adolf Albert csoportját. Ismerve a barát korábbi testfelépítését, s összehasonlítva mai izomzatával hiteles ajánlásnak tekintettem, melyen túl a mozgásforma és a közösség iránt érzett elkötelezettsége engem is ösztönzött.
Albert RKC II, Primal Move instruktor, FMS szakértő, SMR System tanácsadó, TRX oktató, sportedző, ezek alapján rendelkezik minden kompetenciával, amellyel elvárásaimnak megfelelő edzéseken vehetek részt. Sajnos az első órámon hiányolnom kellett, de úgy gondolom, egyáltalán nem szenvedtem hiányt, megkaptam az első profi iránymutatást és feltérképezhettem saját megfelelőségemet is helyettese, Tihanyi Róbert RKC I által.
swing
Iszonyú izgatott voltam az edzés előtti órákban, sajnos minden újdonságot gyomorgörcs és álmatlanság előz meg részemről, talán erre is kellene találni valamiféle mentális tréninget. Az edzés a IX. kerületben egy pincehelyiségben zajlik, szolid körülmények közt. Nyárra való tekintettel a létszám is csekély, aminek kifejezetten örültem. 

Az edzés egy rövid bemelegítő szakasszal kezdődött, amelynek része volt egy földön fetrengős mozdulatsor is. Éreztem az értelmét, de nem bírtam követni, különösen az első percek zavarában. Hamar elérkezett az idő, megmarkolhattam a csodát. Első nekifutásra egy 8 kilós súlyt kaptam, amit "megalázónak” éreztem, de gondoltam vagánykodásnak szívás a vége, kussolok és kivárom a profi szakember instrukcióit, a végén úgy is Én szívok…

Az első órámon megtanultam gyakoroltam a helyes testtartást, légzést, mozdulatokat, fogásokat. Végeztem fej körüli körzéseket, rengeteg guggolást, felhúzást, és felkészültünk a swingre, és swingeltem is, amelyet az óra csúcsának tartottam. A súlyt egyébként hamar lecseréltem végül, így az edzés egy 12 kilós gömbbel zajlott, nem éreztem megerőltetőnek, de az utolsó swing sorozatom utolsó kb. 20 másodperce eléggé pokoli volt. Feladni nem akartam, próbáltam Bálint szavait idézni és szót fogadni neki. Lány létemre eléggé kedvelem a fekve nyomást, 3-4 sorozatot szoktam csinálni, amelyből az utolsó kettő sorozat utolsó 2-3 nyomása eléggé megerőltető. A legvégén, amikor már azt érzem, tényleg beletettem mindent, Bálint tovább utasít, miszerint van ott még energia, és valami nagyon tartalék energiát mozgósítva egy hatalmas levegővétellel sikerül kinyomni. Ehhez persze kell Bálint óvó felügyelete. Ezen emlékeimet idéztem, mikor az utolsókat rúgtam, azaz lendítettem. Azon pedig már rég túltettem magam, hogy a maximális teljesítmény érdekében bevállaljam ocsmány, vörös, izzadt, erőlködő ábrázatom…

Kedvemre való feladta volt a guggolás. Szerencse, mivel megszámlálhatatlan sokszor kellett végeznem e nemes gyakorlatot, amelynek köszönhetően az elmúlt időszakban löttyedt fenekem kissé felemelkedett leküzdve a gravitáció e tekintetben káros hatását. A gyakorlatot súly nélkül végeztem, szemben a fallal oly módon, hogy lábujjam szinte érinti azt. Néhányszor felnyaltam a falat, belekentem az orrom, de alapvetően a kivitelezhetetlennek tűnő gyakorlatot simán csináltam. Bálinttal is sokszor guggolunk, követelem is, mivel valóban nagyon hatásos, és bár egyszerűnek tűnik, nem az, nagy kihívást jelent számomra a precíz kivitelezése. Ezen edzéseimen adott állapotomtól függően akár 40 kilót is magamra pakolok, alig várom, hogy kettlebellel a markomban is küzdhessem a gyakorlatot.

kettlebell
Így zajlott életem első kettlebell edzése, amely tökéletesen megfelelt minden elvárásomnak. Epekedve várom, hogy magamévá tehessem a módszert, használjam, élvezzem, szenvedjek, és végül szembe lássam magam azzal az emberrel a tükörben, aki egyszer csak simán pattan a rúdra, és úgy húzódzkodik a magasba.

Önbizalommal eltelve, duzzadt izomzattal elégedetten, boldogan távoztam, gondolatban már a következő edzésen kínlódtam. Majd jött a hirtelen felismerés, bringámat nyereg és nyeregcső nélkül találtam. Rettegtem, mikor következik be az első paripalopás, és bár csak alkatrésszel rövidült, de sokkal rosszabb érzés, mint amit sejtettem. Iszonyú düh öntötte el lelkem, szívem és agyam porcikáit, feszült izmaimat használni kívántam. A feszültséggel szomorúság is vegyült, kétségbeesés e kiszolgáltatott világ miatt, ahol a tulajdonomhoz, a szerelmemhez idegen kezek bármikor tolakodhatnak. Így hosszú távú tervként még kitartóbban fogom trénelni magam az acélosabb külső reményében, melyet hasznosítva rovom majdan Budapest utcáit bringatolvajok után kutatva, akik szörnyű megleckéztetés áldozataivá válnak Marcsella, a szuperhős által.
Te tolvaj, elkaplak és ellátom a bajod!
Köszönöm az illetékeseknek a motivációt, a figyelmet és közös munkát, igyekszem bizonyítani, hogy méltó tagja lehetek e közösségnek.

Nincsenek megjegyzések: