az én kedvencem a birs-gyömbér


fotó: Livi
Az igazi rajongásom pár éve kezdődött a teákért, annak is a fűszeres, erőteljes aromás változata iránt. Akkor magántanárhoz jártam angolt tanulni, minden csütörtök reggel hajnalban a tanár lakására. Ő maga egy rendkívül sokoldalú, számomra nagyon izgalmas személyiségű fiatal lány, akinek az érdeklődi köre is nagyon imponáló volt, többek közt jógaoktatással is foglalkozott. A kissé spirituális hangulatú lakásán tanultunk, és mindig megkínált valamilyen finom teával, amit hagyományos apró kínai csészékben kínált, alkalmanként szervírozva mellé valamilyen brutál egészséges sütit. Ekkor szerettem bele ebbe a hangulatba, aminek megteremtésére már magam is képes vagyok.
A jógával való ismerkedésem is ennek a lánynak köszönhető. Mondhatjuk, hogy ő indított el a teák és a jóga világába, bár a cél az angol nyelv világa lett volna, ahová sajnos mai napig nem érkeztem meg.
Karácsonyi bevásárló túrám közben – ami nagyrészt a Vásárcsarnok, és környéke – fedeztem fel egy igazi kis kánaánt, egy szemet- és legfőképp orrot gyönyörködtető teaházat, a neve Possibilis. Elsőre nem fogott meg a hangulat, hiszen karácsonyi őrület révén elég sokan voltak, és itt ugye nem tudsz önállóskodni, ízlelgetni, válogatni, muszáj kivárni, míg a pult mögött állók valamelyike segítségedre siet.  Azóta is voltam már, és egyébként nagyon kedvesen, türelmesen segítettek kiválasztani a nekem tetsző teakompozíciót.
A honlapjuk elég részletes és alapos. Bemutatja a különböző teákat, elkészítésük és fogyasztásuk módját, valamint a végeláthatatlan választékot. Ezt böngészve egy képzeletbeli illat-orkán ragad magával, és kényszerít a vásárlásra. Az pedig nem olcsó mulatság, viszont annál élvezetesebb. Személy szerint a zöldteák a kedvenceim, és mostanában próbálkozom gyümölcsteákkal is, édességiránti vágyam csillapítására.
Néhány fantázianév a választékból: Sárkányszív gránátalmavirággal, Szerelmi bájital virágok szirmával és bimbójával, Chilled orange sáfránnyal, naranccsal és hibiszkusszal, Párizsi éjszakák levendulával és vaníliával.  Már az elnevezésüktől is izgalomba jövök.
Teázáshoz szükséges kellékeket is árulnak, pl. az Én gyönyörűséges teáskészletem is innen való, mint az utóbb kiderült. Nővéremtől kaptam, már nem is tudom, milyen alkalomra, de imádom!
És a legjobb, ha kiélvezkedted magad az illatos és ízletes teák birodalmában, hazafelé rohanva - hogy ízében is megtapasztalhasd a tökéletes ízharmóniát - betérhetsz a közeli LEVES.-ba. Ott is hasonló élmények várnak… ;)

Nincsenek megjegyzések: