tekerd

fotó
idő: 01:16:43


táv: 35 km


felhasznált kalória: 1093 kcal


maximum pulzus: 194


átlagpulzus: 177


inzone: 00:00:00


below: 00:00:12


above: 01:16:23


Szóval Én és a csukám, együtt voltunk végre. 


Két hét szünet után úgy robbantam be az edzőterembe, hogy szívem szerint megültem volna egyszerre 6 bringát, tárcsákat, francia rudakat ölelgetve. Ebből maradt egy bringa, így azon tekertem az őrületbe magam. Hétfőn valahogy mindig ellepik az izmos népek a „gyúrdát”, a spinninget pedig messze elkerülik.

Nem is emlékszem, mikor voltam először spinning edzésen (2-3 éve?), de magára az érzésre tökéletesen. Szerencsés voltam, mert szerintem az egyik legjobb edzőt választottam. Azóta is sokakat kipróbáltam, és volt alkalom, hogy szívem szerint kifordultam volna az edzésről, mikor például a túlpörgött spinning instruktor úgy gondolta, motiváló lesz a Bikinitől a Nyaljuk a fagylaltot című slágerre a halálba tekerni magunkat.

Nagyon izgultam, mikor rászántam magam erre az önkínzásra. A Lurdy-ban a FAWA termet választottam. Iszonyúan bejött a terem, különösen miután összeeszkábáltam magam alatt a bringát, és körülbelül egy perc után égető fájdalmat éreztem, és még meg sem mozdultam. A társaság összeszokott, profinak tűnő bringások profi cuccban, … meg Én. Majd belibbent Paksi Attila, az örökmosolyú instruktor. Nagyon kedves, profi, és az ízlése túlmutat a Bikinin. Majd jött az igazi meglepetés, villany le, diszkó és uv fény fel, pálmafák megvilágítva, és indulhat a buli. Az egész hangulat, zene, tekerés elképesztő felemelő érzés, különösen sötétben, dübörgő zenére ájuldozni a spinneren. Első alkalommal végig ülve tekertem, egyszerűen nem bírtam kiállni, de néhány alkalom után simán lépést tartottam a brutál vádlik tulajdonosaival.


Sajnos az időbeosztásom és földrajzi elhelyezkedésem miatt nem járok már hozzá, de a szívem beleremeg, ha rá gondolok. S mivel rajta kívül senki nem fogott meg, így úgy döntöttem, magam edzem a továbbiakban. Egyébként is eldurranok mindig, elég nehéz kordában tartani magam, követni az utasítást, amikor a testem mást akar, így saját tempómban, saját zenémre nyomhatom a hegymeneteket.

Viszont írnom kellene vmi hasznosat…

A spinning egy edzői vezetéssel, csoportos teremkerékpározási tréning, motiváló zenére, mely az egyik legkiválóbb kardió edzés, rengeteg kalóriát éget el.

Johnny G amerikai kerékpárversenyző fejlesztette ki a tréninget, hozzá az ún. Johnny G Spinner® teremkerékpárokat. Teljesen más, nem hasonlítható egy normál szobakerékpárhoz. Egy edzés több szakaszból áll, eleinte közepes fordulatszámmal kell tekerni, majd következhet a sprintelés, hegymenet, jumpolás.

Én konkrétan a hegymenetekért és a sprintért vagyok oda, hosszasan feszegetve a határaimat.

Eleinte a zsírégetés volt a célom, aztán ismerkedtem meg a pulzuskontrollált edzéssel, így rájöttem, a 170-es átlagpulzussal nem fogom elérni célom.

Nem is értem, miért terjedt el erről az edzésformáról, hogy kitűnő kalóriaégető és rengeteget lehet tőle fogyni. Ja persze, égeti a kalóriát, akár 800-at is egy óra alatt, de szénhidrátból. Én semmit sem fogytam, a testem azért változott, leginkább a vádlim vastagodott meg. Mára már tudom, hogyan kell helyesen étkezni az edzések napján, előtte és utána, de akkor ezeket figyelmen kívül hagyva őrült módjára izzadtam, tekertem és vártam a hatást. Ami elmaradt. Mivel szénhidrátot zabált fel a testem, ezért iszonyú éhségérzet tört rám az edzések után, ami ráadásul esténként volt, így a legnagyobb önuralom nem mentett meg attól, hogy felzabáljam a konyhát.

Ezzel szemben egy normál tempójú szobabringázás csupán kb. 300 kcal-t éget el, de azt zsírból.

Nem ez a lényege!

A spinning fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességeket és az állóképességet is. Javul a keringési rendszer, erősödik a szív és érfal, a tüdő. Szuper módja a feszültség levezetésnek, erősíti akaratunkat. Jó kedvre derít, és tök mindegy mennyit mutat a mérleg, mert azt érzed, Te vagy a legkirályabb, a legkeményebb, legcsinosabb, legizmosabb… és ha ezt így érzed, így is van!

Az edzésre érdemes bőven vizet vinni, fél liter tuti nem elég, legyen minimum 7 dl. Szükség van egy törölközőre is, mert a mozgás közben elképesztő sokat lehet izzadni. Én viselek csuklópántot is, hogy akár kiállásban is meg tudjam törölni az arcom, mert nem túl kellemes, mikor belefolyik az izzadtság a szemedbe. Akár egy bringás kesztyű is elkélhet, hogy ne csússzon le a kezed a kormányról. Jó kemény talpú cipőben tekerj, mert az egész súlyod a lábra nehezedik és a pedál is vághatja. Vannak kifejezettem bringás csukák. Bele voltam bolondulva totál, végül nem vettem, nem is hiányzik. Számomra kényelmetlen is lenne, mert nem csupán spinningre járok, és abban a cipőben elég nehézkes közlekedni. Vannak erre alkalmas nadrágok is, amelyek ülepe ki van párnázva. Éppen segít, de kiállásban nekem kényelmetlen volt mindig az a nagy szivacs a hátsómon.

A legfőbb hozzávaló azonban Te vagy és az akaratod. Évek óta tartó szerelem ez számomra, a lüktető BPM-ekre egy másik világba tekerni magam. Imádom, mikor az adrenalintól túlcsordulva szinte futok a bringán, a pulzus maximumon, és van a pillanat, ahonnan bármit kibírsz. Csúcs!

Tekerj!

Nincsenek megjegyzések: