csak a puffin ad nekem erőt




Épp egy hónapja történt, így talán időszerű beszámolnom a korábban már jelzett szemtelenül fiatal barátnőm szülinapi tortájáról, melyet egy ”csodás” szombati napon készítettem el, és csak az ”erős” idegrendszeremnek köszönhető, hogy nem az utcán landolt egy járókelő fején.
Jubiláltam is, hiszen épp egy éve lett jó barátom a tortaforma.

Különösen fontos volt számomra, mivel ennek a tortának az elkészítése közben átélt élményeim megosztásával kívántam bemutatkozni egy ebben a témában példaképemnek fogadott gaszrobloggerinának. Úgy gondoltam, arról számolhatok be, milyen csúcs-szuper ügyesen keverem – kavarom, habverek – kikenek, szeletelek – díszítek…

A valóság azonban mást mutatott. Mindent, de mindent elrontottam. Közben hasfájás gyötört és a kényszer, hogy tökéletes legyen. Elsőre igazán egyszerűnek tűnt, de nem hazudok, a napom ráment…
Mára sikerült túljutnom ezen, s meghoztam a döntést, leírom, közzéteszem, és ha merem, elküldöm Neki. Én csak úgy hívom, Puffin

A dinninguide weboldalán találtam egy képet hozzá tartozó recepttel. A kép csodás, gyönyörű színek, kedvenc rétegeim, brownie, sajtkrém és málnahab ölelkeznek romantikus tortaállvány ágyukon. Vele ekkor kezdődött a szerelmem.


Nagyjából fél év telt el, mire totál véletlenül beleakadtam egy ismerős képbe, melyen hasonlóan krémesen ölelkeznek a rétegek. Bevillant, ez csak Ő lehet. 
Bevallom, annak ellenére nem kutattam utána, hogy mennyire magával ragadott az első recept, de a sors irányította ujjaim a klaviatúrán, egyszer csak kattantam az oldalra: 

Barátnőm és példaképem tiszteletére szerettem volna elkészíteni tehát a tortát, amely egyébként jellegzetessége Puffinnak. A hagyományos torták helyett aprócska tortácska, jelen esetben citromkrémes mákos tortácska.

Citromkrémes mákos tortácska a la Puffin


Technikai feltételek: egy jó nagy sűrűszövésű szűrő, 24-26 cm átmérőjű tortaforma, henger alakú kiszúró (jobb híján egy pohár), habzsák.

Lemon curd
2 citrom reszelt héja és leve
5 dkg vaj
2 db nagy tojás
Az egészet a tojások kivételével gőz fölött kevergetve főzzük, majd ha elolvadt, félretesszük hűlni, s beleütjük a tojásokat. Habverővel jól elkeverjük és kis lángon 12-15 percig kevergetjük, míg besűrűsödik. Majd átpasszírozzuk sűrű szitán, hogy a lehetséges tojásfehérje darabkák ne csúfítsák. Jó móka!

Torta
2,5 dkg olvasztott vaj
22,5 dkg cukor
4 kisebb tojás
32 dkg liszt
2 kk sütőpor
2 narancs reszelt héja
3 citrom reszelt héja
6,5 dkg darált mák
5 ek joghurt
fél citrom leve
10 dkg mascarpone
2-3 dl tejszín
A sütőt előmelegítjük 150 fokra.
A lisztet, sütőport, sót, darált mákot és a reszelt héjakat jól elkeverjük egy tálban.
Irtó izgalmas mákkal dolgozni, olyan, mint szilveszterkor a konfetti. Én mai napig találkozom a 2010. szilveszter éjjelén az utcán szétszórt színes kis pöttyökkel. A leglehetetlenebb helyzetekben, időben és helyen bukkan fel. A mák is mindenhol ott van. Ezen azonban könnyebben túlteszem magam, mint amikor egy kis szeletke mákos sütike elfogyasztását követően végig tárgyaltam a délutánt, beültem az autóba, reflexszerű tükörbenézés, s kénytelen voltam szembesülni azzal, hogy egy marha nagy fekete paca éktelenkedik a fogsorom közepén. Azon a délután nem született üzlet. 
Akkor sem, mikor tavaly nyáron annyira izzadtam egy tárgyaláson, hogy a szoknyám teljesen rám tapadt, s mikor felálltam, megmozdultam, léptem, és hátul combközéptől derékig felszakadt, oh nem, ez így túl szerény lenne, leszakadt rólam a ruha. Ez egy másik sztori… :)
A tojásokat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk az olvasztott vajat, a joghurtot és a citromlevet, majd fokozatosan mehet bele a lisztes elegy.
Nehéz megállni nyalakodás nélkül, még a háborgó hasam sem fogott vissza benne.
Egy kivajazott tortaformába öntjük, és 45-50 percig sütjük, majd hűlni hagyjuk.


A krémhez a tejszínt kemény habbá verjük, hozzáadjuk a mascarponét és a (teljesen kihűlt) lemon curd-öt és elkeverjük, majd hűtőbe tesszük. 
A kiszúróval kis köröket vágunk a süteményből. Minden korongocskát félbevágunk és az alsó lapot megkenjük a kész krémmel, amit habzsákból nyomkodhatunk rá, majd ráhelyezzük a felső lapot és a tetejére is nyomunk a krémből.
Részemről irtó nagy szívás volt a lemon curd kevergetés és passzírozás. Annál is nagyobb a habzsákos krémezés. Könyékig álltam és áztam a krémben, a testemet mák borította, a mosatlan halomban, a düh pedig annyira elöntötte az agyam, hogy a kis korongocskákat csak hanyagul félbevágtam, nem törődve a fizikával és következményekkel, ergo: ha ferdén vágod ketté, és krémet teszel a közepébe, a felső réteg marhára lecsúszik!
Ekkor dobtam volna ki nem csak a tortát és az egész hóbelevancot, hanem a konyhát, a lakást, magamat is. Összeesve zokogtam attól reszketve, hogy vége az életemnek.

Az életemnek nem lett vége természetesen, a feszültséget csak sikerült levezetni sok-sok szülinapi koccintással… :)

Nincsenek megjegyzések: