habzsi-dőzsi

kép innen
Gyakran esem szerelembe. Megszemélyesítek tárgyakat, gondolatokat, eseményeket, ételeket, eszméket, helyeket, és szerelemmel szeretem őket. Khm, egyszerre többet is! Oh, Én szégyentelen… 



Belvárosban dolgozom, az éttermek Mekkája elvileg, ennek ellenére hosszú folyamat volt a felfedezés, mire rátaláltam arra a helyre, ahol ebédidőmet eltölthetem, és ízletes ételeket falatozhatok kellemes környezetben. 

Nagyjából szerelem volt első látásra, az egyik a sok közül… 

kép innen
Hosszú-hosszú felfedező séták, iszonyúan rossz ételek elfogyasztása után, épp egy undormány ebéd utáni hányást megelőzvén tett séta alkalmával pillantottam rá először. Óvatosan, félve lestem felé, már elsőre felkeltette érdeklődésem, különösen mert a kirakatban elhelyezett forgó kis hűtőpultban csábítgattak be a bagel szendvicskék, s ha jobban leselkedtem, a belső pultból süti szeletecskék vártak rám. Ekkor sejtettem azt is, bizonyára lehet nekik jó kis kávéfőző gőzölővel, mely tökéletes tejhab felhő varázslására alkalmas. 
kép innen
Ha nevét hallottam volna először, azt gondoltam volna, ez valami elnyúlós, füstös, lazulós, erkölcstelen, alkoholgőzös kocsma, ahol a sört a pulton fekve csapolják a számba és közben a sütis tálból markolászom halomra a krémes, omlós tésztákat, miközben a pultos könyörög, hogy megmasszírozza a hátam, vagy legalábbis amíg henyélek, elszalad bevásárolni, takarítani, kivasalni helyettem. 

Dőzs Cafe a neve. Szerintem erről mindenkinek hasonló képek jutnak eszébe. Szerencsére ennél szívmelengetőbb a téma. Másnap betértem egy ellenőrzésre.
kép innen
Nálam sok hely átmegy a rostán, ha barátságosak az ott dolgozók, akár annak ellenére, hogy az étellel lehet kifogásom. Fordítva már kevésbé igaz. Ha a fogadtatás nem kedvemre való, tőlem Julia Child is lehet a chef, akkor sem megyek többet. Na jó, Julia főztjét akkor is enném, ha közben kínoznának, de egyel rosszabb nem érne annyit. Nem merem egyértelműen állítani, de lehetne csak egyszerű a kínált ételek és italok sora, akkor is járnék egy helyre, ha barátságosak, mosolygósak az ott dolgozók. A Dőzsben barátságosak, és kínálat egészséges, ízletes, friss, színes, zöldésges. 
kép innen
A kávézó egész szépen lett kialakítva, tetszetős színek és formák, fiatalos, lendületes, vidám, ezt nem kívánom részletezni, mivel nem tudom ennél bővebben megfogalmazni. Nem azért, mert olyan egyszerű, és csak ennyit érdemel, nekem nincs ehhez sem szókincsem, sem tehetségem. Különben is, aki olvassa, látogasson el, nézze meg magának. 

kép innen
Számomra három arc kötődik a bizniszhez. Csak sejtéseim vannak róluk, nagyjából már összeraktam, ki kicsoda, kinek a kije. Barátságosak és mosolygósak, csak nekem olyan ’félénkek’. Bár még soha nem zavartak ki a nagy és hangos szám miatt, sokszor hiányoltam a szórakoztatásomat. Persze nem a korábban lefestett szürreális álombeli dolgokra gondoltam, csak sokszor költöttem el az ebédemet csendes magányomban, hiába várva közeledésüket. Ez csak udvariasságból fakad, szerintem rajtam kívül nem sokan vannak, akik szeretnék, ha zargatnák ebéd közben, mikor épp kieresztik a munkahelyen felgyülemlett fáradt gőzt, továbbá nekik pedig ez a munkahelyük, dolgoznak, míg én csak henyélek, és láblógatva várom, majd majszolom a fincsi ebédem. Bár ha nem bírok magammal, és kényszeresen szeretném leköttetni a gondolataimat, eddig mindig találtam vmi olvasnivalót egy magazin vagy szépirodalmi kötet formájában, például Örkény Egyperces egy tejhab lepte kávéhoz. 
dőzskétások
Nyálcsorgató választékkal vár a három dőzskétás: krémek, kávék, édességek, szendvicsek, bagelek, tészták, limcsik, dzsúzok, torták. Rosszat még nem ettem, de többször ájultam el örömömben. Kedvencem (vagy hívjam szerelmemnek?) a tojáskrémmel töltött paradicsom és a tonhalas fusilli. A velük való első találkozásom óta saját konyhámban is gyakran előfordul ez a menü, azóta imádom. A tojáskrémet ők egy szép szál petrezselyemmel díszítik, a krémben kissé darabosra hagyják a tojszlidarbokat, és egy hatalmas kibelezett paradicsomba töltik. Egy szörnyű kis aprósággal ragadott meg: darabok a krémben. Magam soha nem pürésítem le teljesen a pürésítendőket, szeretem az egészben maradt darabkákat. Én a tojáskrémet totálisan – brutálisan megrakom apróra vágott petrezselyemmel és kevesebb kaliforniai paprikával. Ezt a verziót pedig azért csinálom, mert szép színes is a fenomenális ízén túl. Azt hiszem, Én vagyok a világon a legnagyobb petrezselyem-zabáló. 
kép innen
Bizonyítékként, hogy milyen kedves emberek ők, egyszer, mikor kiderült a petrezselyemrajongásom, és amúgy sikerült fokhagymával megtömnöm magam, bűzös leheletem csillapítására kaptam egy szép marékkal. Vagy bazsalikom volt??? Nem tudom, abba is szerelmes vagyok! 
kép innen
A tonhalas fusilli azért volt számomra kiemelkedő, mert Én korábban soha nem csináltam tejszínesen, csak paradicsomosan. Olyannyira ízlett, hogy hazafelé bevásároltam hozzá, s közben próbáltam felidézni, hogy milyen fűszerek bolondíthatták meg a kompozíciót. Arra jutottam, a natúr só-bors fűszerezést a szerecsendió egészíti ki. Ez idáig nem derült ki, de azt hiszem koppintottam. 

Reggeli és ebéd menüvel csalogatják az éhes városi embert, aki választhatja akár a marinált paprikát capribogyóval, pirítóssal, tojáskrém dipet, körözöttel töltött paprikát, smoothie-t, és újdonságként sört pereccel… Bár ezt még nem láttam, nem kóstoltam. Hm. Azért remélem ez nem előfutára a szürreális Dőzs-képnek. Azt gondolom, amíg szívecske formájú szendvicskéket majszolhatunk, a sörcsap alatt fetrengés esélye elég csekély. 
kép innen
Az egész olyan üdítő, szerethető, finom és kedves, s bár számomra csendes, legalább lehiggadok Én is egy percre náluk… S igaz, hogy mostanában csaltam őket, de most már újra engedem kényeztetni magam. 

Menj! Próbáld! Élvezd! Dőzsölj! 


Dőzs Cafe
Egy kávézó, ahol a különleges design és a változatos ízek találkoznak. Célunk: minden nap szendvics-, bagel-, tészta- és tortakülönlegességekkel meglepni vendégeinket. Minden hétköznap 17:00- 18:00- ig bagel akciót tartunk.
1052 Bp., Váci u. 25. (bejárat a Pesti B. u. felől) 

2 megjegyzés:

Zsolt írta...

Ez a post így reggel ezekkel a képekkel dùùùrva kegyetlenség.
Jővőhéten bepróbálom a helyett. :-)

Üdv:
Zsolt

Marcsella írta...

Szia Zsolt,
pattanj nyeregbe, tekerj el hozzájuk, és kóstold meg a töpörtyű tálat :)))). Utána meg egy 4 órás tekerés a megafitness kökiben?
Szép napot!
Marcsella